PeopleTree

Jag är jättetrött idag, jag har rest med buss i över tre timmar eftersom att vi i skolan har varit i Karlstad och besökt en högskola. Imorgon kommer jag inte att resa lika mycket eftersom att jag har teater sent och kommer att stanna i Karlskoga över natten.

Apropå Fairtrade-veckan så kommer det mer inlägg om den i helgen! :)

Men just nu vill jag tipsa om People Tree. Jag vet att jag har tipsat om dem förut, men jag skrev inte så mycket om dem då. People Tree säljer fairtrade-märkta kläder och de har stor koll på att det är fairtrade hela vägen, det förekommer inte barnarbete eller underbetalning. Ett ställe kläderna produceras på är Swallows, Bangladesh. Klicka på bilden för att komma till hemsidan!

Emma Watson har sammarbetat med PeopleTree sedan 2010 och skapat flera kollektioner. LÄNK till senaste kollektionen. Här är en intervju där Safia Minney (grundare av PeopleTree) intervjuar Emma Watson om hennes besök i Swallows, Bangladesh.


Postat av: Johanna och Sara

vill du vinna en av våra tavlor?



Var med i vår tävling där vinnaren får en tavla och en publicering på vår blogg. gå in på:

http://geminaarts.blogg.se/2012/march/vinn-en-tavla.html



om du inte gillar reklam ber vi om ursäkt!

2012-03-22 @ 22:13:48
URL: http://geminaarts.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: